Berlingske Media

Fra Journalisten.dk til Berlingske

Jens Jørgen Madsen, der i dag er web-redaktør på Journalisten.dk, kommer til at stå i spidsen for at udvikle Berlingskes digitale aktiviteter på web, mobil og de sociale medier, og han bliver en del af redaktionsledelsen på Berlingske.
Den 45-årige journalistuddannede Jens Jørgen Madsen kender Berlingske godt fra tidligere som reporter på avisens politiske redaktion, redaktør af livsstilsstoffet og reporter på erhvervsredaktionen, som han forlod i 2007 for at blive webredaktør på Journalisten.dk.

I efteråret deltog Jens Jørgen Madsen i ledertræning på ThePoynter Institute Leadership Academy og brugte også en del af opholdet i USAtil et studie i Ipad journalistik lige som han de seneste mange år har haft en dyb interesse og fokus på digitale medier.

"Vi introducerer en hel ny funktion i vores redaktionsledelse med ansættelsen af Jens Jørgen Madsen som digital fagredaktør, der både får fokus på web, mobil og sociale medier. Vi har netop lanceret en ny digital betalingsstrategi, som kommer til at betyde en dramatisk nytænkning i den måde, vi skal udvikle journalistikken på, og den måde vi organiserer vores redaktion på. Jeg ved, at Jens Jørgen Madsen både har udsynet, ideerne, energien og det journalistiske perspektiv på plads til at hjælpe os med denne spændende udviklingsproces", siger ansvarshavende chefredaktør Lisbeth Knudsen, Berlingske.

Jens Jørgen Madsen siger om jobskiftet:
"2012 bliver året, hvor alverdens mediehuse for alvor satser på digital betaling, og som kommer til at markere et fundamentalt skifte for hele mediebranchen. Derfor bliver det fantastisk at være med til at føre den nye digitale strategi ud i livet for Berlingske, som har et bemærkelsesværdigt mod til at gå foran. Vi kommer samtidig til at se helt nye journalistiske apps til smart phones og tablets i de kommende år, som vil vende op og ned på selve måden, vi som forbrugere får vores nyheder og viden på. Dér skal Berlingske naturligvis levere intelligente og lækre bud på de nye platforme. Sideløbende vil integrationen med de socialemedier accelerere, hvilket vi vil udnytte maksimalt."

Jens Jørgen Madsen tiltræder i stillingen 1. maj 2012.

 

Mere om nøgleordene